Sázava 2014

::: 13. 7. ::: 14. 7. ::: 15. 7. ::: 16. 7. ::: 17. 7. ::: 18. 7. ::: 19. 7. ::: 20. 7. ::: 21. 7. ::: 22. 7.
::: 23. 7. ::: 24. 7. ::: 25. 7. ::: 26. 7. ::: 27. 7. :::

24. července

23. července

>>>> FOTEČKY >>>>

Dnes jsme podstoupili další celodenní výlet. Tentokrát se děti vydaly po svých, nikoli vlakem. Vypravili jsme se do Zruče nad Sázavou. Cesta byla dobrodružná, i řeku jsme přebrodili. Jakmile jsme dorazili do Zruče, usadili jsme se v místním parčíku a zanedlouho nám strejda Libor a teta Eva dovezli svačinku. Následovalo rozdělení do družstev – a vzhůru na Petrachťák! Cílem tohoto závodu bylo získat některé zajímavé informace o Zruči- např. jméno nejstaršího a nejmladšího občana, jméno starosty, kdy odjíždí poslední nedělní vlak, informace o místní pověsti apod. Po dokončení hry následoval návrat do tábora, který nám zpestřila chvilková studená sprška. Večerní knedlo, vepřo, zelo nám dodalo energii tak, že půlka vedoucích skončila v řece. V mnoha případech nedobrovolně. Večerní program byl díky všudypřítomné únavě volnější, zanedlouho jsme proběhli koupelnou a zamířili do postýlek nabrat energii na další táborový den.

Barča, Maty, Ivča, Kačka

22. července

>>>> FOTEČKY >>>>

Úterní ráno bylo jak jinak (a to si vůbec nestěžujeme 🙂 ) opět slunečné. Po výtečné snídani jsme si zahráli velmi oblíbenou hru „úřady“, kterou zbožňují především vedoucí. Letos děti měly získat povolení pro stavbu stroje času a nebylo to vůbec jednoduché. Vedoucí si vymýšleli záludné úkoly pro potěšení ducha i těla jako např. masáže, skupinový zpěv, skládání básniček, hraní scének, byla i kávička či kokino. Odpoledne jsme se přesunuli do 2. světové války, naším úkolem bylo najít ukradený materiál na výrobu rakety. Všechny oddíly vyrazily na stopu partyzánům a materiál získaly zpět. Poté jsme si zahráli na chemiky a každý oddíl si vyrobil vlastní raketu. A že to lítalo :-). Večer nás čekal již tradiční postřehový závod. Po takto náročném dni jsme ulehli do postýlek a nechali si zdát o dalších táborových dobrodružstvích.

Peťa, Zuzka, Dorča

21. července

>>>> FOTEČKY >>>>

Den jsme zahájili oddílovým programem. Jednička a dvojka se vydali do nedalekého obchodu na „cuc na kládě v čokoládě“, trojka testovala svou vzájemnou oddílovou důvěru, čtyřka střílela ze vzduchovek a pětka se vydala po stopách svých vedoucích. Po výborném obědě se nám počasí trochu zkazilo, a tak místo plánovaného postřehového závodu jsme byli donuceni přesunout se do jídelny, kde jsme si zahráli naší oblíbenou hru „Hrníčkárnu“. Dozvěděli jsme se na sebe spoustu novinek, které opět ztmelily kolektiv. Když se počasí umoudřilo a my naplnili svá hladová bříška, vydali jsme se na večerní hru na téma 1. světové války. Děti se nepozorovaně plížily lesem kolem rakouských hlídek až do Sarajeva, kde měly spáchat atentát na Františka Ferdinanda d´Este. Maskování v lese jim šlo velice dobře. Hra se bohužel kvůli času a hlavně světla nedohrála do konce, ale i přes to děti hra bavila. Když jsme se za černo-černé tmy sešli v táboře, nezbývalo nic jiného, než si jít vyčistit zoubky a uložit se do postýlek a těšit se na další den.

Kuči, Kuba, Kačka

20. července

>>>> FOTEČKY >>>>

V neděli nás čekal další parný den. Den jsme začali společnou celotáborovou rozcvičkou a dopoledne následovaly oddílové programy. První oddil si zkusil střelbu ze vzduchovky a malým dětem to šlo velmi dobře. Druhý oddíl se vydal na průzkumnou výpravu podél řeky a na objevené louce si poté zahrál osvědčené oddílové hry. Třetí oddíl se vydal prozkoumat blízký splav na řece Sázavě a v parném dopoledni se aspoň mohl osvěžit, což všichni rádi přivítali. Čtvrtý oddíl se vydal do lesa, proměnil se v architekty a postavil si domečky v lese. Děti projevily velkou kreativitu. Pátý oddíl prožil dopoledne velmi aktivně, když si zahrál azimutový závod a poté se připravoval, spolu se zbytkem tábora, na večerní Talent show. Jelikož nás provázelo parné letní počasí po celý den, rozhodli jsem se s dětmi prožít brzké odpoledne v řece u blízkého splavu. Voda byla osvěžující a připravila nás na pozdně odpolední celotáborovou hru, která byla součástí táborového programu. Dozvěděli jsme se více o Tereziánském období a odpolední hra byla právě vědomostní v návaznosti na tom, že Marie Terezie zavedla povinnou školní docházku. Hra nás vyčerpala, nicméně po výborné večeři jsme se vrhli na talentovou show, která měla mezi dětmi velký úspěch. Den ale rychle uběhl, takže rychle do postýlek, ať můžeme zítra zase plni energie pokračovat v našem programu.

Šári, Kuba, Ondra

19. července

>>>> FOTEČKY >>>>

Vzbudili jsme se do velmi parného dne, který začal tradičně rozvičkou a snídaní. Dopoledne vyplnili oddílové programy. Nejstarší oddíl toho stihl mnoho, oškrábat brambory k obědu, vyčistit loď, kterou nějaký rebel znečistil od hořčice a nakonec se dostali i ke hře. Hra byla založena na debatě pro a proti, nahodilo se téma a argumentovalo, argumentovalo a argumentovalo. Hru nezávisle na pětce hrála i čtyřka, která si ji proložila i volejbalem. Třetí oddíl běhal po lese a snažil se neztratit s buzolou v ruce. Druhý oddíl střílel ze vzduchovky na cíl. Stará ping-pongova pálka, která sloužila jako terč, skončila rozpadlá na třísky 🙂 První oddíl si hrál v trávě. Odpoledne vzhledem k tropickému vedru proběhlo v řece. Prve byla volná zábava, následována závody na lodích. Oddíly se rozdělily do skupinek po pěti a závodily proti sobě vždy dvě skupiny. Bylo znát, že některé děti jeli na lodi poprvé a snažili se pádlovat proti svému týmu a vlastně je brzdili. Po bitvě na Bilé hoře, proběhla defenestrace. Ta nakonec skončila tak, že každý oddíl hodil někoho z vedoucích do bazénu. Velmi ledového bazénu 🙂 Večere a dobrou noc.

Zavi, Barča, Dave

18. července

>>>> FOTEČKY >>>>

Ráno nás sluníčko pošimralo svými paprsky a my jsme celotáborovou rozcvičkou přivítali nový den. Tento den měl být oproti těm jiným poněkud výjimečný; čekal nás první celodenní výlet. Po vydatné snídani jsme se vydali na vlak do Horky. Chůzi jsme si zpestřili oblíbenou hrou Hasta la vista, při které jsme se na okamžik stali vrahy. Vláček ze Zruče nás dovezl do Českého Šternberka, kde už na nás čekala prohlídka místního hradu. Paní průvodkyně si prozkoušely naše znalosti a rozšířily je o mnohé další. Po prohlídce nám taťka Škavy dovezl něco k snědku, následoval menší rozchod na nanuka a návrat vlakem do tábora. Tam už na nás čekal pan kuchař s večeří, po které jsme si zahráli živé pexeso a všemi oblíbený šáteček. Unaveni po celém dni zalézáme do spacáčků a usínáme.

Barča, Maty, Ivča, Kačka

17. července

>>>> FOTEČKY >>>>

Po náročné noci, kdy se dětem nepodařilo ubránit ani jediný kroužek, jsme se probudili do dalšího slunečného dne. Po rozcvičce a vydatné snídani se děti na pár hodin staly olympijskými šampiony a zúčastnily se několika netradičních disciplín jako např. Stopni minutu, Vařečko zasuň se, Skok (po)zadní. Po obědě jsme při poledním klidu vyrobili kostýmy čarodějnic a čarodějů, protože odpoledne nás čekaly čarodějnické procesy. Z každého oddílu byla zajata jedna čarodějnice a děti ji měly za úkol osvobodit před jistou smrtí na hranici. To se všem oddílům naštěstí podařilo, ve zbývajícím čase jsme smočili svá tělíčka v řece i bazénu a pořádně otestovali loďky. Večer nás čekala tradiční hra „Popeláři“ a brzká večerka, protože vedoucí děti v „Kroužkách“ úplně převálcovali.

Peťa

16. července

>>>> FOTEČKY >>>>

Máme tu další sluníčkový den a s ním návrat do dávné doby husitství. Hnedka po snídani jsme vyrazili do nedalekého lesa a začali stavět nedobytné pevnosti, ve kterých jsme hned po poledním klidu bránili své oddílové vlajky. Boj byl zcela vyčerpávající, ale všichni jsme se vrátili zdraví a spokojení (děti nás rozdrtily). Po vydatné večeři následoval oddílový program, kde 3. a 5. oddíl stříleli ze vzduchovky, „jednička“ aktivně sepisovala dopisy domů, „dvojka“ prováděla zkoušky důvěry a „čtyrka“ blbla (alespoň podle Kuby). Aby toho nebylo málo, večer nás čekala oblíbená noční hra „Kroužky“, kde vedoucí opět zvítězili :-). Třeba příští rok děti.

Kačka

15. července

>>>> FOTEČKY >>>>

Začíná nám další táborový den, první sluneční paprsky vítáme v 7:30. Po vydatné snídani jsme mohli začít s dopoledním programem. Každý oddíl si šel za svým programem, od budování osad a hradů až po hry v trávě. Posilněni obědem a odpočati po poledním klidu jsme mohli začít s návštěvou VELKÉ MORAVY. Celá hra spočívala v přeložení dopisu v hlaholici, jehož části získávaly oddíly po splnění úkolů, mezi které patřilo např. hledání předmětů v lese, střelba ze vzduchovky, šplh na laně a další. Hru ovládl nejstarší oddíl – pátý. Po zbytek odpoledního programu jsme hráli šáteček, o pusu opravdu nikdo nepřišel 🙂 . Je tu večer a pod taktovkou našeho táborového DJ mohla začít diskotéka. S protancovanými střevíci se táborníci odebrali k sladkému spánku, natěšeni na další táborový den! 🙂

Monča

14. července

>>>> FOTEČKY >>>>

První táborový den začal poctivou táborovou rozcvičkou za vedení 5. oddílu. Rozhýbali jsme celé tělo a následně jsme mu dodali energii chutnou snídaní. Byl chlebík s paštikovou pomazánkou. Celý den byl program ve znamení oddílových aktivit, při kterých jsme poznali nové kamarády a prozkoumali místní okolí. Šipkovaná baví všechny a tak jsme si ji náramně užili. Opět nechyběly oblíbené hry, jako je Hoganův závod, Letadla v mlze či Trojnožka. Po náročném dni jsme si smlsli na výborném guláši. Před večerkou jsme si ještě zazávodili proti ostatním oddílů. Štafety vyhrály za nejmladší 2. oddíl a u starších se stal vítězem 4. oddíl. Dobrou noc!

Monča

13. července

>>>> FOTEČKY >>>>

Hurá tábor je tu! Po roce se opět setkáváme v plné sestavě, do které přibylo i pár nováčků, a společně vyrážíme vstříc krásným 14 dnům zábavy, her a dobrodružství. Pro letošní rok bude našim domovem základna Horka u Zruče nad Sázavou. Po příjezdu jsme rozděleni do oddílů a pomalu se rozkoukáváme. Abychom se lépe seznámili, zahráli jsme si pár seznamovacích her. První den utekl jako voda a my už sedíme u táboráku a zpíváme naše oblíbené písničky. S nedělním dnem se loučíme písní Cesta a pak už jen šup do postýlek. Dobrou noc.