Sázava 2015

15. den – 1. srpna 2015

Text doplníme 🙂

Fotogalerie

____________________________________________________________________________________

14. den – 31. července 2015

Tak a je to tu. Celý rok se toho bojíme, ale vyhnutí není. Poslední budíček celého táborového dne. Vlastně vše, co se dnes dělo, bylo pro letošní tábor naposledy. Nenechali jsme se však odradit a pustili jsme se do oddílových programů s nadšením. První oddíl si dopoledne zkusil, jaké to je být architektem v lesním stavebnictví, a objevil kouzlo bodypaitingu. Druhý oddíl si pohrál v lese, naposledy si oddílově zasoutěžil v Hoganově závodě a přidal se k jedničce s kreslením po těle. Trojka si zahrála oddílové hry, na které v našem krátkém čase vyhrazeném pro tábor, nestihla. Čtyřka vyrazila na výlet na lodičkách, kde se neúspěšně pokusili o potopení vedoucího až na dno. Pětka a šestka si nejdříve užívala posledních chvil pospolu v rámci her a nakonec jsme se spojili a zábavnou cestou jsme zkoušeli sestavit vládu. Odpolední program byl již tradičně vyhrazen táborové pouti, kde si děti vydělávaly táborové peníze v zábavných hrách a následně je proměňovaly za dobroty u naší hospodářky Evičky. Po poslední večeři a večerním nástupu byl přesun k táboráku s organizovanou zábavou pod taktovou dětí. Po posledním písničce a posledním opečeném buřtu jsme se hromadně přesunuli vstříc večernímu překvapení. Na závěr letošního ročníku v bradavické škole byl vykouzlen profesionální ohňostroj. Vše proběhlo s nostalgií v srdci a slzou v oku. Nyní již všichni naposledy uleháme do chatek a nezbývá než si nechat zdát o táboře v příštím roce a o radostném setkání na víkendovkách během roku.

Kuba, Ondra

Fotogalerie

13. den – 30. července 2015

Po delší době nás ze spacáčků vyhnaly sluneční paprsky, a jelikož nás čekal náročný den, hlavas nám odpustil rozcvičku. Po snídani jsme si do baťůžků sbalili vše potřebné a vydali jsme se na druhý celodenní výlet. První, druhý, třetí a čtvrtý oddíl přebrodily řeku a vyrazily na cestu vláčkem do Ledče nad Sázavou. Následovala několikakilometrová túra do Sluneční zátoky, kde Jaroslav Foglar pořádal své skautské tábory oddílu Pražská dvojka. Po návratu do Ledče si děti zahrály oblíbenou hru Dědečku, veksluj a po rozchodu hurá zpátky do tábora. Nejstarší oddíly, pátý a šestý, se rozhodly navštívit největší zásobárnu pitné vody pro Prahu, vodní nádrž Želivka. Přestože jim nebyl umožněn přístup do areálu, jednalo se o velkolepý zážitek. K obědu si děti uvařily kotlíkové špagety a cestou necestou se vydaly zpět k táboru. Tam už na nás čekal pan kuchař s vydatnou večeří, kterou jsme vytancovali na večerní diskotéce. Zítřek bude náš poslední celý táborový den. Začíná nám být smutno.

Barča, Ivča

Fotogalerie

12. den – 29. července 2015

Tábor se nám pomalu chýlí ke konci a únava vzrůstá každým dnem, abychom tedy nabrali dostatek sil, budíček jsme posunuli na osmou hodinu. Posilnili jsme se chlebem s výbornou domácí marmeládou a mohli jsme se pustit do oddílových programů. První s druhým oddílem se vydal na výlet do okolí a zavítal přitom do blízkých potravin. Trojka a čtyřka řádili v lese. I pětka vyrazila ven z tábora, pustila se po krvavé stezce Roweny z Havraspáru. Šestka pojala dopoledne sportovněji a utkala se v oddílovém „Quadratlonu“. Po výtečném obědě a poledním klidu jsme finišovali v celotáborové hře, ale kdo bude vítězem je ještě překvapením. Večerní program nám nabourala přeháňka, která nám ale plány nepřekazila a dobrali jsme se k vítěznému konci. I večerka byla maličko dříve, protože nás zítra čeká náročný den – druhý celodenní výlet.

Peťa, Barča

Fotogalerie

11. den – 28. července 2015

Jedenáctý den už je znát, a tak jsme se všichni probudili až s velkolepým zvoláním BUDÍČEEEK! Česneková pomazánka nám pomohla odbourat touhy po oblíbeném Šátečku, proto jsme odsunuli „líbačku“ a vydali se hledat Viteály. Dopolední celotáborovou hru jsme odstartovali přípravou lektvaru Pravdy, poté děti hledaly Rozplývavou skříň a nakonec se statečně brodily divokou řekou za prvním Viteálem. Když jsme zaplnili svá bříška vynikající čínou a odpočinuli si v kouzelnických ložích, následovala druhá celotáborová hra Relikvie smrti I. Nejdříve jsme potrénovali svou paměť při čtení pohádky, získali 3 magické předměty od Smrti a úspěšně zničili další Viteály. Po velkolepé večeři jsme se vrhli do víru zpěvu. Jelikož karaoke obsahoval pouze hity Škavyho mládí, a tak po hitovkách Holky z naší školy a Nonstop následovala krátká diskotéka. Strýček Soumrak na sebe ale nenechal čekat a tak jsme po náročném dni plném dobré nálady zalezli do svých pelíšků.

Kačka, Zavi

Fotogalerie

10. den – 27. července 2015

Dnešní ráno nepřineslo opět nic jiného, než chladno. Budíček byl dnes netradičně v 8:00 kvůli včerejší noční hře nazvanou „Kroužky“, ve které také mladí kouzelníci úspěšně porazili vedoucí. Dopolední program přinesl zkoušky odvahy, výlety do neznáma či známý, dětmi oblíbený „Famfrpál“. Na oběd se všichni nacpali květákovými placky a následoval vydatný odpočinek. Po odpočinku nás kvůli nepřízni počasí čekal v kině Harry Potter a Ohnivý Pohár. Po sladké večeři jsme se vrhli na dětmi oblíbenou hru – Sázky na vedoucí, která vyčerpala starší i ty mladší. Teď už ale všichni skočíme do svých postelí, protože nás zítra ráno i odpoledne čekají dvě celotáborové hry.

Mates

Fotogalerie

9. den – 26. července 2015

Dnes jsme se opět probudili do chladného rána. Po společné taneční rozcvičce jsme se nasnídali a přichystali se na dopolední oddílový program. Jednička soutěžila v kouzelnických dovednostech v Zapovězeném lese, dvojka si zahrála živou dámu a vyzkoušela i další nové hry. Trojka se čtyřkou hrály míčové hry a jejich oblíbenou hru „Hop na krávu“. Pětka si vyzkoušela své ostrostřelecké dovednosti a šestka – „veteránský oddíl“ měřil své síly v kolejní olympiádě. Po vydatném obědě a zaslouženém odpočinku jsme hráli další celotáborovou hru „Fénixův řád“. Na večeři nás čekal skvělý buřtguláš, a tak jsme mohli nabrat energii na večerní oddílový program. Jednička, dvojka a pětka si prověřovala důvěru mezi sebou, a ukázalo se, že všichni jsou stateční a navzájem si důvěřují. Trojka lovila kouzelnou zvěř, čtyrka hrála nejoblíbenější kouzelnický sport „Famfrpál“ a od šestky se linul líbezný zpěv v doprovodu jejich vedoucích. Teď nám už nic jiného nezbývalo, než si umýt papulky a připravit se na další noční hru – Kroužky. Tak uvidíme, kdo vyhraje.

Kuba J. Dejv

Fotogalerie

8. den – 25. července 2015

Dnešní ráno bylo již druhé, od začátku tábora, kdy bylo normální  počasí 🙂 Po snídani byl svolán tábor a začal celodenní program s drobnou úpravou. Nejstarší oddíl dostal za úkol organizaci dopolední přípravy na turistický závod a odpolední závod samotný. Vše proběhlo v nejlepším pořádku, děti se vzdělávaly v tábornických dovednostech, například v orientaci v přírodě a v mapě, zdravovědě, vázání uzlů, rozpoznávání květin a stromů či správného zacházení s ohněm. Po večeři jsme na nástupu rozdali diplomy, žetonky do celotáborové hry a čokoládky pro všechny oslavence – Kubíky, kteří pro rozvoj těla i ducha šli (ne)dobrovolně do řeky. Ve večerním programu jsme zkoušeli novou hru, živé člověče nezlob se, bylo to velice zábavné, ale i únavné. Tak teď všichni, krom poctivé hlídky, spí a kroutí se ze spaní nedočkavostí před dalšími dny zábavy.

Ondra, Kuba H.

Fotogalerie

7. den – 24. července 2015

Dnes v noci jsme byli všichni kromě nejmladších dětí probuzeni děsivou zprávou, že se v Zapovězeném lese objevili mozkomorové. Vydali jsme se tedy na neobvyklou stezku odvahy, kterou všichni zvládli na jedničku. Budíček se posunul až na půl devátou, což všichni ocenili. Po výborné snídani jsme se rozloučili s těmi, kteří bohužel odjížděli dříve, a kvůli nepříznivému počasí dokoukali film. Odpoledne nás čekala celotáborová hra s názvem Ohnivý pohár. V první části si děti vybraly svého draka a musely získat jeho vejce. Indicie je zavedla k Fleur Delacoure, u které získaly šifru nutnou ke splnění druhého úkolu – zachránit člena své koleje ze zajetí. Po návratu do Bradavic musely děti projít náročným bludištěm, a získat tak Ohnivý pohár. Den plný her jsme zakončili kouzelnickým plesem, který měl veliký úspěch, jak u mladších, tak u starších.

Ivča, Kačka

Fotogalerie

6. den – 23. července 2015

Dnes jsme se poprvé probudili do mírně zamračeného rána, což nikomu po předchozích dnech nezkazilo náladu, a hned jsme svá tělíčka rozhýbali při společné rozcvičce. Dopoledne jsme poměřili síly při netradiční olympiádě, kde si děti vyzkoušely spoustu disciplín např. sloní závod, skok do dálky pozadu, skákání přes švihadlo. Následovaly i klasické táborové hry, nejvíce úspěchů slaví hra „šáteček“, protože s námi „táborničí“ spousta nových krásných fešáků :-). Po poledním klidu a sváče jsme se vydali zachraňovat život hipogryfa Klofana, který se osvobodil spolu s uprchlým vězněm z Azkabanu Siriusem Blackem. Všem oddílům se ho podařilo zachránit a řádně nakrmit. Celodenní program jsme zakončili společným focením. Při zvolání: „Večerka!!!!“ uleháme ke spánku a těšíme se na další táborová dobrodružství.

Peťa, Barča, Dorča

Fotogalerie

5. den – 22. července 2015

Středeční ráno bylo jako již tradičně extrémně horké, ale i přes to jsme zodpovědně vyběhli na oddílové rozcvičky. Poté co jsme rozhýbali naše zlenivělá těla nás potěšila „extrémně masitá“ snídaně. Všichni v táboře si pak zabalili své saky paky. Po snídani v trávě si stihl zabalit i nejstarší oddíl, který své hlavy složil u jezu pod širákem. Poté jsme se vydali na celodenní výlet, cestu plnou neúprosného slunce. Za necelé dvě hodiny už jsme nasávali atmosféru na zámku ve Zruči nad Sázavou. Výlet jsme si zpestřili klasickým „petrachťákem“, ale i jinými soutěžemi. Když jsme pak odpoledne dorazili zpět do tábora, největší odměnou nám byla naše řeka. Pak už jsme jen při odpočinku očekávali slíbené řízečky a dnešní den zakončili letním kinem v podobě Harryho Pottera a Vězně z Azkabanu.

Kačka, Zavi

Fotogalerie

4. den – 21. července 2015

Dnešní ráno jsme všichni s úsměvem na tváři absolvovali oddílové rozcvičky jednotlivých kolejí a poté jsme přispěchali na vydatnou snídani. Dopoledne se všichni studenti Bradavic odebrali na „výběrová zaměstnání“, kde všichni žáci ukojili své touhy. Poté co si všichni ulovili své kuřátko, kuchař připravil skvělou hostinu, kterou zahájil Albus Brumbál svým klasickým pokřikem do megafonu „oběěěěd“! S nacpanými pupky jsme se odebrali do odpočinkových komnat. Po dlouhém odpočinku si všichni kouzelníci dali svačinu a vrhli se do zapovězené řeky – vodní hrátky započaly! Vodní hrátky všichni kouzelníci zakončili Napoleonskou bitvou, poté si dali na večeři chléb v obležení a po večerním nástupu se každá kolej odebrala na oddílový program a po vyčerpávajícím dni všichni ulehli do svých postýlek.

Mates, Kuči

Fotogalerie

3. den – 20. července 2015

Ráno jsme se probudili do druhého slunného dne. Po oddílové rozcvičce jsme si uklidili své komnaty a po vydatné snídani se přichystali na oddílové dopoledne. První oddíl hrál se dvojkou šipkovanou, taktéž trojka se čtyřkou. Pětka hrála míčové hry, obzvlášť jednu z nejpopulárnějších her kouzelnického světa a to Famfrpál. Šestka se vydala na výlet do Vlastějovic, kde hráli Petrachtův závod. Po výborné rajské s knedlíkem a zaslouženém odpočinku se hrála druhá celotáborová hra s názvem „Tajemná komnata“, kde měli děti za úkol zachránit zkamenělou Hermionu pomocí kouzelného lektvaru. Po večeři jsme si zahráli na „popeláře“ a jak je v popisu práce shromažďovali jsme „odpad“, který v tomto případě byly předměty, které si vedoucí vymysleli. Po večerní hygieně a jsme se odebrali do svých postýlek a s nedočkáním dalšího dobrodružného dne usnuli do hlubokého spánku.

Kuba J., Dave

Fotogalerie

2. den – 19. července 2015

První budíček nás vzbudil do slunného rána. Následná rozcvička proběhla celotáborově za doprovodu hudby a předtančení naší cvičitelky Barči. Po úklidu na bradavických kolejích a ranní hygieně přišla na řadu výborná snídaně v podobě kakaíčka a vánočky. Dopolední program probíhal oddílově, kdy všichni odešli z tábora prozkoumat blízké či mírně vzdálenější okolí a poznávali své nové kamarády. V odpoledním programu jsme se v celotáborové hře přesunuli do prvního dílu Harry Potter a Kámen mudrců. Jednotlivé koleje si mohly vyzkoušet jaké to je uspávat tříhlavého psa písní, osvobodit Hermionu ze spárů trollů, zahrát si živou dámu či najít ten jediný správný klíček mezi tisíci ke Kameni mudrců. Po prvním oficiálním nástupu byly na řadě více či méně netradiční štafetové závody. Vyčerpáni a natěšeni na další dny plné zážitků jsme zalezli do postelí a nechali si zdát více než magické sny.

Kuba

Fotogalerie

1. den – 18. července 2015

S úsměvem a plni elánu jsme se sešli na autobusovém nádraží ve Svitavách. Poslední mávání rodičům, prarodičům a sourozencům – před námi dlouhá cesta směrem do tábora. Poté, co jsme se všichni ubytovali, přišlo na řadu rozdělování do „kolejí“ za pomoci Moudrého klobouku. Se západem sluníčka jsme se sešli u táboráku a zapěli pár písní 🙂 VEČERKA!! A tím končí první, krátký, táborový den.

Ondra

4 komentáře u „Sázava 2015

1. Kamilka,Fil Novakovi + Eliska Havlikova

Ahojki děti !! Posilame pozdravy z Ostravy !!! Fotky jsme už viděli a čekáme na další !! Pěkně si užívejte ! pusu posílají mamka a taťka ( teta a strejda )

2. pavel valčík

ahoj Barunko – přeji ti krásné počasí, spoustu zábavy a mám tě strašně moc rád. Tatínek 🙂

3. Hana

Ahoj Kájo Korábová, zdravíme tě ze Svitav…myslíme na tebe a přejeme ti ať se ti na tom krásném táboře líbí….babička, Anička, tatka, teta Hana a strejda Dan… 😉