Sázava 2017

15. den – 29. července 2017

Fotogalerie

____________________________________________________________________________________

14. den – 28. července 2017

13. den – 27. července 2017

Po tradiční české snídani – chleba s paštikou, proběhlo celotáborové focení. Až se všechny oddíly, skupinky kamarádů a sourozenců vyfotily, zahráli jsme si tichou poštu. Odpoledne jsme byli lovit divou zvěř, kde za pomocí lístečků jsme stopovali své vedoucí, a poté jsme lístečky pašovali přes havajskou hranici, kde jsme museli utéct celní kontrole, abychom lísteček propašovali. Po večeři jsme si zahráli hru s názvem „Hustá hodinka“, kde každou minutu byl vyhlášen nějaký úkol, který se musel do konce hry splnit. Tým s nejvíce splněnými úkoly vyhrává! Po večerce se ti nejmladší odebrali z tábora na stezku odvahy.

Kuba & Kuči – 4. kmen

Fotogalerie

12. den – 26. července 2017

Po vydatné snídani se všechny kmeny utkaly v tradiční celotáborové olympiádě. V sedmi kategoriích, které zahrnovaly střelbu ze vzduchovky, hod granátem, běh do vrchu, sprint, dřepování, koloběh a lodě, vyzvali své soupeře vždy dva zástupci jednotlivých oddílů. Diváci byli svědky mnoha úžasných sportovních výkonů. Po obědě a odpoledním odpočinku se děti rozdělily do 4 týmů a vydaly se do boje o vlajku. Večer nás čekal tradiční závod v netradičním kabátě – děti cvičily svůj postřeh, ale tentokrát za šera a za tmy.

Fotogalerie

11. den – 25. července 2017

Upršené počasí se na chviličku umoudřilo, a tak jsme hned po sladké snídani vyrazili na druhý celodenní výlet. S napěchovanými batůžky jsme přebrodili splav, nasedli do vláčku a dojeli do Smrčné. Odtud jsme pak absolvovali příjemnou procházku, s krátkou pauzou na oběd ve Stvořidlech, až do Ledče. V Ledči byl rozchod, kde si všechny děti nakoupily zásoby až do konce tábora! Po sladké euforii jsme pak mohli vyrazit na nádraží a zamířit zpátky do tábora. Někteří sice po cestě remcali, ale všichni jsme se vrátili živí a zdraví! Na večeři byl bramborový guláš, po kterém se všichni naparádili do havajského stylu, a pak začala diskotéka. Děti jsou asi na baterky – únava odpadla a všichni trsali jako o život. Teď už všichni po náročném dni nabírají síly ve svých postýlkách.

Kačka & Peťa & Ivča – 2. kmen

Fotogalerie

10. den – 24. července 2017

’Chčije a chčije’… ano, i touto legendární hláškou pana Kemra by se dal charakterizovat dnešní den. Déšť byl v očekávání již od rána, ale naštěstí nám počasí darovalo alespoň suché dopoledne. Mladší oddíly měly interní bojovku a soutěžily o kuličky. Trojka soupeřila o další diplomy, a to jak v trojnožce, tak například i v ragbyových nahrávkách. Čtyřka započala dopoledne hrou ’Kuře pípni’, ale pak se zalekli pár kapek, schovali se do jídelny a zde hráli aktivity. No a pak začalo pršet a nepřestalo. Odpoledne jsme strávili společně u hry ‘Riskuj!‘. Věděli jste, že nejvyšší tráva má 37 metrů? Po prověření našich znalostí jsme se pustili do zpěvu a měli hodinku karaoke. Odpočinkovější den jsme zakončili filmem ‘Zpívej!’

Zavi & Dejv & Majkl – 3. kmen

Fotogalerie

9. den – 23. července 2017

Po včerejší prodloužené večerce jsme si posunuli i nedělní budíček a dnes výjimečně bez rozcvičky. Plány nám překazil dopolední déšť, tak jsme byli nuceni zůstat uvnitř jídelny a hrát karty, kde si každý oddíl vymyslel nějaký úkol a pak se pomocí karet vybíralo jaký oddíl ho bude plnit. Po výborném obědě – řízek s bramborem, odpočinku a svačině následoval oddílový program. První oddíl střílel ze vzduchovky, druhý oddíl testovali, jak si navzájem věří. Trojka měla herní odpoledne a čtvrtý oddíl se vypravil na výlet po řece Sázavě. Jako večerní program byla přichystaná bojovka, kde děti museli přejít přes Havajskou hranici, kterou hlídali domorodí kanibalové. Naštěstí nikdo nebyl kanibaly chycen, a tak jsme všichni mohli v klidu zalehnout do svých postýlek a těšit se na další den plný zábavy.

Kuba & Kuči – 4. kmen

Fotogalerie

8. den – 22. července 2017

Dneska jsme se toho tolik naučili! Dopoledne probíhala příprava na turistický závod; úkolem dětí bylo pochytit na jednotlivých stanovištích vedoucích co nejvíce nových vědomostí a dovedností. Děti se učily pracovat s mapou a buzolou, luštit šifry a vázat uzly. Řeč byla i o vaření v přírodě, o předpovědi počasí, zdravovědě, přírodovědě a krabičce poslední záchrany. Po výtečných šunkaflecích našeho mistra kuchaře a po poledním klidu následoval samotný závod. Děti procházely vytyčenou trasou v lese a vedoucí jim na svých stanovištích pokládali záludné otázky. Vysoká hodnocení, která vedoucí rozdali, svědčí o tom, jak šikovné a chytré máme táborníky! Po večeři následoval krátký oddílový program. Starší plnili zkoušky odvahy a mladší se šli vykoupat. Po setmění se celý tábor sešel v našem letním kině. Promítal se oblíbený animovaný film Zootropolis. Po pohádce jsme se vrátili do chatek, zachumlali jsme se do spacáčků a vstoupili do říše snů.

Fotogalerie

7. den – 21. července 2017

Budíček byl dneska tradičně o půl 8. Po ranní hygieně a vydatné snídani jsme se vrhli na oddílový program. Jednička, trojka a čtyřka dopoledne poctivě nacvičovali na večerní divadlo, dvojka střílela a vyzkoušela si Hoganův závod. Na obědě jsme si nacpali bříška čočkovou polévkou a rizotem, potom následoval polední klid, kde jsme nabírali síly na odpolední činnosti. Jednička si odpoledne zasoutěžila o diplomy, dvojka trénovala na večerní divadlo, trojka se projela po Sázavě a čtyřka si zaběhla azimuťák. Po slaďoučké večeři v podobě krupicové kaše následoval večerní program -prezentace divadel. Všechna představení byla parádní! Děti jsou šikulky 🙂 Sladkou tečkou před přípravou na večerku bylo ještě divadlo vedoucích. Dvojka teď hlídá tábor, tak zase ahoj ráno v plné síle!

Kačka & Ondra – 2. kmen

Fotogalerie

6. den – 20. července 2017

Budíček jsme si dnes trochu protáhli a dospali náročnější včerejšek. Probudili jsme se do opravdu slunečného dne. Dopolední úkol byl jednoduchý a jasný. Z mouky, vody a vejce vytvořit co nejchutnější kousek pečiva. Před samotným pečením, či smažením bylo potřeba nejprve připravit ohniště a nanosit dříví. Postupy přípravy byly překvapivě rozdílné. Někdo se vydal cestou smažení menších, čí větších placek, další využili nahřátých kamenů anebo těsto omotali na klacek a opekli nad ohněm. Podle reakcí poroty byly všechny placky výborné a vzhledem k tomu, jak rychle se po nich zaprášilo, nezbývá mi nic jiného, než jim věřit 🙂
Vzhledem k horku jsme část odpoledne strávili ve vodě. Odpoledne jsme zjistili, že naši bohové jsou trochu rozezleni, protože od nás ještě neobdrželi žádné dary. Dary byly poschovávány po táboře a okolí a museli jsme je najít a přepravit k jednomu z bohů. Ten na nás čekal na druhé straně řeky a bylo tedy potřeba vyrobit plachetnici, aby bylo jak dary převést. Bůh si stanovil podmínku, že dary musí být suché a plachetnice co nejkrásnější. A to se povedlo, plachetnice byly nádherné a většina darů suchá.
I přesto nás večer potkal déšť, ale na základě informací z okolních kmenů jsme byli ušetřeni velké bouřky, která zuřila v okolí, takže dary asi přece jen měly smysl 🙂
Dnes nás objevil i pošťák, takže za deštivého nástupu jsme si rozdali spoustu pošty a vydali se na večerní oddílový program, který byl v režii oddílů. Různě poschováváni po stanech, jídelně apod. jsme si zahráli různé hry a šli na kutě.

Zavi & Dejv – 3. kmen

Fotogalerie

5. den – 19. července 2017

Dnes jsme vstávali nezvykle brzy, už v 7 hodin, abychom stihli vše co jsme měli naplánované. Po ranní hygieně, úklidu a snídani se mladší, tj. 1. a 2. oddíl, vydali do nedaleké Zruče nad Sázavou navštívit místní zámek a podívat se na výstavu hraček a panenek. Starší oddíly zamířily do Kácova, kde navštívily jeden z nejstarších pivovarů v republice. Při cestě zpátky z Kácova jsme se zastavili na rozhledně, odkud byl krásný výhled na Zruč a přilehlé okolí. Během výletu bylo krásné počasí, sice nám trošku zapršelo, ale po celodenním chození na sluníčku to byla příjemná změna. Po návratu do tábořiště jsme se měli možnost zchladit v řece Sázavě a hladoví jsme vyčkávali na večeři. Jako večerní program byla naplánovaná diskotéka, kde jsme se kroutili do rytmů havajské hudby. Po skončení zalézáme do svých spacáků a užíváme si zasloužený odpočinek. Tak dobrou noc…

Kuba & Kuči & – 4. kmen

Fotogalerie

4. den – 18. července 2017

Po tradiční ranních činnostech, rozcvičce, hygieně a snídani nás čekalo dopoledne výběrových zaměstnání. Děti si mohly samy zvolit, jestli stráví dopoledne v holčičí společnosti s korálky a pletením copánků, naučí se základy resuscitace a první pomoci, postaví si vor, sjedou na lodičkách kousek Sázavy nebo navštíví Školu ro(c)ku. Sílu po náročném dopoledni jsme nabrali na obědě, rajské s těstovinami, a při poledním klidu. Odpoledne následovala další část celotáborové hry, tentokrát s názvem Legenda o kohoutovi Heihei. Děti musely rozluštit 3 šifry, které hledaly v táboře i po lese. Hra vygradovala „sestřelovaním“ vajíček ze stromů a jejich chytáním. Ne vždy se to povedlo:-) Podotýkám, že vajíčka byla syrová. Odpoledne jsme si prodloužili o dalších pár her a po zapečených bramborách jsme se začali pomalinku chystat do hajan, dnes o něco dřív, protože zítra nás čeká dřívější budíček a celodenní výlet. Tak krásnou dobrou noc…

Fotogalerie

3. den – 17. července 2017

Jelikož se včerejší večerní film maličko protáhl, ráno jsme si přispali o hodinku déle. Následovala havajská rozcvička pod vedením kreativního náčelníka Ondry. Po vydatné snídani jsme se odebrali na oddílový program. Jednička si zaběhla Hoganův závod, dvojka si zasoutěžila v široké škále znalostí a dovedností, trojka střílela z luku a čtyřka se vydala na „Houbaření s větvičkou“. Po čínské baště (nebojte čínskou polévku jsme neměli :)) následoval polední klid a po poledním klidu celotáborová etapová hra složená ze tří částí. V první části děti doplňovaly havajské události, které našly rozmístěné po lese do kalendáře, ve druhé části si předávaly křičením vzkaz a ve třetí části skládaly havajské postavičky. Před večeří jsme si ještě zahráli oblíbený Šáteček! Když jsme zaplnili bříška obloženými chleby, čekaly nás štafety. Všichni běhali jako o život! Po náročném dni plném soutěžení následovala sprška a přesun do spacáčků.

Kačka & Ondra – 2. kmen

Fotogalerie

2. den – 16. července 2017

Den jsme začali oddílovou rozcvičkou, po které následovala výborná snídaně v podobě vánočky s povidly. Po snídani jsme měli oddílové programy. Jednička si spolu s dvojkou zahráli tradiční šipkovanou, trojka si zase zahrála několik míčových her a čtyřka nám postavila trampolínu,poklidila ohniště po včerejším táboráku a nakonec okrájela brambory na oběd. Po skončení dopoledního programu jsme se přesunuli do jídelny, kde jsme si vychutnali výborný oběd v podobě kuřete s bramborovou kaší. Po poledním klidu si jednička spolu s dvojkou zahrála mnoho tradičních her, trojka se vydala na malý výlet do okolí a čtyřka si uspořádala turnaj v polynéské lukostřelbě. Následovala večeře a po ní jsme se koukli na krásný film, který inspiroval téma letošního tábora, Odvážná Vaiana. Po něm nás už jen čekala cesta do postýlek a spánek.

Dejv & Zavi – 3. kmen

Fotogalerie

1. den – 15. července 2017

A je to zase tady! Po roce jsme se opět sešli na Svitavském nádraží, zamávali svým rodičům a vyrazili na dalekou cestu do Polynésie. Cesta utekla jako voda a za chvíli jsme už spatřili stříšky prvních chatek v táboře. Po rozdělení do oddílových kmenů a zabydlení na chatkách jsme se začali poznávat a zahráli si první oddílové hry. Nejstarší oddíl se ujal přípravy táboráku, kde jsme si večer opekli buřty a zazpívali známé táborové hitovky. Po doznění poslední písně jsme se plni očekávání dalších dnů uložili do postýlek a připravili na první táborovou noc.